tisdag 11 september 2012

Vill

Just nu så här på morgonkvisten känner jag att jag vill va ledig idag , ut i skogen med fika solen skiner och det är varmt och vet ni va ?? jag tänker nog dra iväg sådär vid lunchtid . Ja det är lyckan med att va egen företagare har ju liksom jobbat in ett antal timmar under sommaren + 7 dagar i veckan på för eftersäsong och sen vanlig heltid . MEN ändå så känner jag mig oduktig för att jag tar ledigt sådär och inte blir det bättre när man råkar stöta på nån med kommentaren : - Men du har de bra du som kan va ledig heeela höst vinter vår ,,,,, ???? orkar snart inte kommentera . Känns som att man alltid måste inta försvar , en del frågar redan i augusti ,,- och va gör ni nu ? åker till Tailand ? NEJ vi åker inte bort vi jobbar !
Ja ja lyxen med flextider har man iallafall , så jag ska ge mig iväg och äta lunch ute i skogen tror jag , med gott samvete
Puss puss alla arbetsmyror och er andra också :P

2 kommentarer:

Morfar Bosse sa...

Hej kära svägerska. Jag för står dig så väl alla tror att man har det så mycket bättre än den som frågar vad som sker. Puss å kram och ett nyp i stjärten från din systers SAMARIT

Anita Löfstedt sa...

Haha tack för att du förstår mig , du barmhärtige samarit :) hälsa söstra